El símbol universal és aquell on hi ha una relació intrínseca entre el símbol i el que representa.
Erich S. Fromm. Sociòleg.
La setmana passada us vaig ensenyar part d’allò què hi ha als insights de NeaGnosi. Avui et vull parlar del que hi ha per fora, allò que primer es veu, de la nostra imatge, la nostra marca, i de per què ens diem així i no de qualsevol altra manera. I quin millor dia per fer-ho si no el d’avui, en què se celebra la Diada Mundial de la Creativitat i de la Innovació?
Com que una de les meves professions frustrades és la del disseny gràfic, i m’atreveixo amb tot, no podia confiar en ningú més la creació de la imatge de la marca NeaGnosi. Us explicaré una miqueta d’on va sorgir la creativitat de la marca i del seu simbolisme.
L’antiga Grècia va ser bressol d’una cultura, que perviu als nostres dies. Impulsora de la filosofia i els primers científics, i la primera a intentar donar respostes fonamentades en la raó a totes aquelles preguntes que fins llavors només s’havien respost a través dels mites i les religions, donant lloc així al coneixement.
Al moment de la gènesi d’aquest projecte empresarial, vaig considerar inspirador impregnar-lo de la meva atracció per la cultura grega, i així donar nom a la marca com a NeaGnosi, nom que es compon de dues paraules, νέα γνώση, que en grec signifiquen nous coneixements i que és justament allò a què ens dediquem principalment, a transferir coneixement de moltes i variades formes, tant impartint formació com fent consultoria.
NeaGnosi, nom que es compon de dues paraules, νέα γνώση, que en grec signifiquen nous coneixements.
I, què hi ha de la imatge de la marca? De nou, les meves muses, em van parlar en grec, aquesta vegada en forma de símbols, l’espiral i el cercle. L’espiral, que per a la major part de les tradicions antigues, ha representat la creació i evolució de l’Univers. Forma omnipresent a les estructures de la natura, i que a la cultura grega era considerada un atribut de la deessa Atena, deessa de la saviesa i de les ciències entre altres coses —l’espiral creadora—. El cercle, com a símbol d’eternitat i perfecció, d’un camí sense final. Perquè aquest és, precisament, el camí de l’aprenentatge, la millora continua i el coneixement, i per això havia d’estar present, concretant-se en la fusió d’ambos símbols, a la marca NeaGnosi.
L’espiral, que per a la major part de les tradicions antigues, ha representat la creació i evolució de l’Univers. (…) El cercle, com a símbol d’eternitat i perfecció, d’un camí sense final.
Per acabar de conjurar-ho tot en perfecta harmonia, els colors havien d’acompanyar tanta simbologia de la manera més perfecta possible, fent honor a l’esperit de la marca. Amb aquesta intenció es van escollir dos colors, un rosa molt intens i una mena de blau cel, que la psicologia associa respectivament, el primer a feminitat, elegància i espontaneïtat i el segon a intel·ligència, confiança, serenitat. Finalment, l’elecció d’una tipografia neta, d’aspecte diàfan i equilibrat i lectura fàcil, elements que volem que estiguin presents a tot el que fem des de NeaGnosi.
I faltava la cirereta. Un lema que fos fidel a l’essència que volem traspuar. He de confessar que es va fer pregar fins que el vaig trobar al suggeriment d’una amiga, i formadora “de la casa”, la Montse Soriano, a qui des d’aquí torno a donar les gràcies —gràcies Montse!—, Inspiring knowledge, que ha esdevingut un dels elements protagonistes de la nostra pàgina web, per on us convido des d’ara mateix a passejar, i que està feta amb tota la cura i atenció per totes les persones que ens visiteu.
Tota la meva gratitud, tant si has llegit fins al final, com si no ho has fet.
Si t’ha agradat llegir-me, o creus que puc tenir coses interessants per explicar-te, no t’ho pensis, subscriu-te a la nostra Newsletter! Prometo no omplir la teva safata d’entrada amb correus, i sempre podràs cancel·lar la subscripció si ho faig.
Comments are closed.